Działania polskiego biznesu w obszarze CSR często traktowane są jako forma kryptoreklamy, co nie spotyka się z przychylnością opinii społecznej i mediów. Zdaniem Krajowej Izby Gospodarczej jednym z głównych powodów tej sytuacji jest brak odpowiedniej komunikacji między światem biznesu i mediów. Te właśnie względy spowodowały, że Krajowa Izba Gospodarcza zorganizowała wczoraj konferencję „Odpowiedzialny biznes – odpowiedzialna promocja? Jak informować w mediach o aktywności CSR?”. W trakcie debaty przedstawiono m.in. opinie przedstawicieli mediów na temat ich roli przy projektach społecznie odpowiedzialnych.

Jednym z prelegentów był Wiktor Świetlik, którego zdaniem CSR musi istnieć, bo „jest wpisany w system. Musi być przy tym efektywnie wykorzystywany”.

Oprócz niego udział w dyskusji wzięli:

Andrzej Arendarski, Prezes Krajowej Izby Gospodarczej,

Mieczysław Bąk – z-ca Sekretarza Generalnego KIG, Biuro Programu „Przedsiębiorstwo Fair Play”

ze strony mediów:

Andrzej Godlewski – z-ca dyrektora TVP 1,

Hubert Biskupski – z-ca redaktora naczelnego Super Expressu,

Marcin Piasecki – wydawca Dziennik Gazeta Prawna,

Wojciech Szeląg – szef redakcji ekonomicznej Polsat News,

Maciej Głogowski – szef redakcji ekonomicznej TOK FM.