Media w demokracji zawsze odgrywają bardzo ważną rolę, ale w tej kampanii prezydenckiej była ona wyjątkowa. Kampania była brutalna, a media miały decydujący wpływ na decyzje wyborcze zarówno w pierwszej jak i w drugiej turze – powiedziała dr Jolanta Hajdasz, dyr. CMWP SDP w rozmowie z red. Łukaszem Maciejewskim w audycji „Temat dnia” emitowanej w TVP 3 Poznań 20 lipca b.r. Na finiszu kampanii tabloid „Fakt” mocno uderzył w prezydenta Andrzeja Dudę, sugerując na okładce nie tylko wypuszczenie z więzienia pedofila, ale wręcz sprzyjanie tym przestępcom, a taki artykuł mógł wpłynąć na wynik wyborów i decyzję osób niezdecydowanych, a chcących głosować. W mojej ocenie był to zaplanowany atak na ubiegającego się o reelekcję prezydenta w stylu: nieważne, czy on ukradł, czy jemu ukradli, ludzie mają zapamiętać, że jest zamieszany w kradzież.
cała audycja : https://poznan.tvp.pl/49049152/20072020