To zaprzeczenie zasad wolnego rynku i niedozwolona konkurencja, gdy jedne redakcje atakują reklamodawców innych redakcji za zamieszczanie w nich reklam. Wywiad Jolanty Hajdasz dla portalu niezalezna.pl
Zjawisko to jest wyjątkowo kontrowersyjne, dlatego Rada Konsultacyjna CMWP SDP postanowiła zabrać w tej sprawie głos - mówi w rozmowie z portalem niezalezna.pl dr Jolanta Hajdasz.Przyznała, że trudno jednoznacznie określić skalę zjawiska - część podmiotów nie chce nagłaśniać problemu, a część uważa, że jest w stanie rozwiązać go we własnym zakresie. Mamy jaskrawy przykład Telewizji Republika. Media liberalno-lewicowe czy niektóre środowiska polityczne prowadzą wręcz nagonkę na reklamodawców za to, że ośmielają się reklamować w TV Republika. Stacja ma za sobą rynkowy sukces - wzrost zasięgów w internecie, wzrost oglądalności, rozpoznawalności marki - i z punktu widzenia wolnego rynku to cechy, które [...]